
Janne Gylling
Sosiaalisen sisällön hyödyntämisestä ja sisältömarkkinoinnista innostunut konsultoiva markkinointijohtaja, joka suosittelee joukkoistamaan sisällöntuotannon. Digitaalisia palveluita kohta kaksi vuosikymmentä suunnitellut teknologianörtti joka vaihtoi mainostoimistot IT-alaan.

Liinamaria Hakola
Liinamaaria toimii Tekesin Liideri-ohjelman aktivaattorina ja on mukana CMADFI2016-tapahtumassa yhtenä sponsoripuhujista. Hän on myös digitaalista arvonluontia tutkivan hankkeen projektipäällikkö joka intoilee asiakaskokemuksesta, sisältömarkkinoinnista ja yhä digitaalisemmasta tulevaisuudesta. CMADFI tapahtumassa hän nostaa esiin organisaation kehittämisen näkökulman yhteisömanagerin työssä.

Juha Harju
Olen ikuinen utelias etsijä ja intohimoinen sarjayrittäjä. Vuodesta 2009 alkaen olen ollut Descomin toimarina. Viime vuodet olen intohimoisesti perehtynyt johtamiseen, myyntiin ja markkinointiin. Kasvuyhtiön johtaminen on tilannejohtamista, joka perustuu luottamukseen, intuitioon, kokemukseen, visioon, missioon ja arvoihin. Excelillä katsotaan miten hyvin onnistui.
Keskeistä onkin saada oma jengi ja asiakkaat innostumaan sekä osaksi tarinaa, joten vaikuttaminen viestinnän voimin on keskeisin johtamisen, myynnin ja markkinoinnin työkalu. Sosiaalisen median matkani alkoi kymmenisen vuotta sitten Linkedinissä ja nyt käytän sen lisäksi työssäni eniten Twitteriä ja Facebookia sekä tutustunut jatkuvasti moniin muihin.

Viivi Heinänen
Olen pian valmistuva opiskelija Jyväskylän yliopiston kauppakorkeakoulusta. Pääaineenani on johtaminen, mutta kiinnostuksen kohteisiini kuuluu myös markkinointi, erityisesti sosiaalinen media. Kirjoitin aiemmin vuosia henkilökohtaista lifestyle-blogia, joka keräsi parhaimmillaan 100 000 sivun katselua kuukausittain. Nykyään vastaan Jyväskyläläisen paperikaupan Harjun Paperin some-kanavista. Instagramissa meillä on noin 3900 seuraajaa ja Facebookissa 5700
seuraajaa.

Merja Heinonen
Olen toiminut Jyväskylän Energialla markkinointitehtävissä reilut seitsemän vuotta. Tuotteemme sähkö, lämpö ja vesi ovat sujuvan arjen ja liiketoiminnan perusedellytyksiä. Tavoitteenamme on syventää vuorovaikutusta nykyisten ja potentiaalisten asiakkaidemme kanssa. Vuoden 2015 aikana kiteytimme asiakaslupauksemme markkinointiviestinnän ohjenuoraksi ja päätimme panostaa sisältömarkkinointiin. Some-tiimin perustaminen, henkilökunnan osallistaminen sisällöntuotantoon ja kannustaminen työntekijälähettilyyteen ovat olleet ensimmäisiä askeleitamme sisältömarkkinoinnin kehityspolulla.

Minna J Janhonen
Työelämän tutkija ja kehittäjä Työterveyslaitokselta. Erikoisalana työn organisoinnin kysymykset: Miten tehdä projekteista
sujuvia? Miten organisoida työtä ketterästi? Miten sosiaalisen median käyttö muuttaa työtä? Toimin Työterveyslaitoksen
työtekijälähettiläänä sekä Muijalan Marttojen yhteisömanagerina. Bloggaan omaan, työpaikan sekä vierasblogeihin.

Johanna Janhonen
Someasiantuntija Johanna Janhonen on toiminut yhteisömanagerina eri yhteisöissä vuodesta 2002 lähtien. Hän halusi pitkään luoda Suomen yhteisömanagereiden verkoston ja kun hän kuuli Amerikasta alkunsa saaneesta CMAD-tapahtumasta, hän päätti tuoda sen Suomeen. Ensimmäistä kertaa CMADFI:a vietettiin tammikuussa 2012 Tampereen teknillisellä yliopistolla, jossa Johanna oli tutkimassa B2B-yritysten innovointia somessa asiakasrajapinnassa. Nykyään hän järjestää CMADFI-tapahtumaa Piilotettu aarre -yrityksensä kautta. Se tarjoaa mm. somesparrausta ja erilaisia somekoulutuksia sekä sisällöntuotantoa: liveraportointia tapahtumista ja Wikipedia-artikkelien päivityksiä. Johanna kirjoittaa somekolumneja Suur-Jyväskylän Lehteen ja kuuluu Wikimedia Suomi ry:n hallitukseen.

Sanna Jokiniitty
Sanna on analyyttinen sisältömarkkinoija, joka työkseen analysoi, suunnittelee ja toteuttaa asiakaslähtöistä sisältömarkkinointia. Sisältöaiheita ja sisällöissä esiin tuotavia asiakasarvoja Sanna ideoi ja kehittää verkkokeskusteluiden ja analytiikan avulla.

Jari Jussila
DigiSyke- ja Valit-hankkeiden verkoston voimin tutkimme ja kehitämme digitaalista arvonluontia datan ja analytiikan keinoin. Laajempana kiinnostuksen kohteena myös sosiaalinen media, joukot & yhteisöt. Sometutkijalle.fi tuottajana ja kouluttajana pyrin edistämään tutkijoiden tiedeviestintää ja avointa tiedettä.

Lari Kemiläinen
Mainosalalla koko työikänsä touhunnut kaikkien alojen amatööri, jonka näppien jälkiä löytyy joka puolelta Jyväskylää. Kovimmat kicksinsä Lari saa ihmisistä: asiakkaiden ja kollegoiden auttamisesta ja maailman parantamisesta. Markkinointiviestinnässä hänen ominta alaansa on viestin selkeän ytimen löytäminen.

Marja Keränen
Marja on työskennellyt pitkään erilaisissa viestinnän tehtävissä niin organisaatioissa kuin yrityksissäkin, sekä aiemmin toimittajana. Sydäntä lähellä on kokonaisvaltainen viestintä, johon oleellisena osana kuuluu some. Kädet savessa ja korvat pinnalla ovat työn mottoja.

Ville Kormilainen
Ville on omien sanojensa mukaan Suomen kovin sisältömarkkinointimies, somenero ja sosiaalisen median tekijä, joka tykkää myös koirista ja treenaamisesta. Ville snäppää nimimerkillä @eskomorko. Hänen sisältönsä on pääosin "huonoa huumoria, epävireistä laulua, koiria ja ukulelen soittoa", mutta jostain syystä sisältö kolahtaa, sillä Villen snäpppejä katsoo keskimäärin 5000-7900 ihmistä, pääosin nuoria, jotka aluksi ihmettelivät kovasti, mitä 35-vuotias muumio tekee snapissa. Nykyisin Ville keskustelee päivittäin nuorten kanssa sekä Snapchatissa että Periscope-sovelluksessa.

Vilma Luoma-aho
Vilma Luoma-aho on yhteisöviestinnän professori Jyväskylän yliopistossa ja Helsingin ja Vaasan yliopistojen organisaatioviestinnän dosentti. Hän on voittanut mainintoja innovatiivisista teorioistaan ja opetustaidostaan. Vilma on tehnyt sekä käytännön viestintäduunia että akateemista tutkimusta Suomen lisäksi piilaaksossa Yhdysvalloissa ja Espanjassa, ja julkaissut ja lanseerannut uusia käsitteitä ja teorioita. Parhaillaan hän johtaa HS-Säätiön rahoittamaa tutkimusprojektia uusien mainonnan muotojen läpinäkyvyydestä. Vilman kiinnostuksen kohteena ovat erityisesti sidosryhmäsuhteet ja aineettomat pääomat, ja hänen uusin kirjansa käsittelee Läpinäkyvää viestintää (ProCom).

Pauliina Mäkelä
Pauliina on sosiaalisen median sekä mediakasvatuksen kouluttaja ja yrittäjä vuodesta 2010 lähtien sekä uusien ammattilaisten sparraaja, joka valmentaa nettikätilöitä, yhteisömanagereita ja liveraportoijia. Hän yhteisömanageroi useita yhteisöjä, kuten Kinda Oy:n asiakkaita, SomeTime-tapahtumia, Sitran #Koulutuskeskiviikko’a, SASKYn yhteisömanagereita, Viestintä-Piritta Oy:n kautta #ChangeDaySuomi-yhteisöä ja lukuisia Facebook-ryhmiä. Somessa hänet tunnetaan annetuista lempinimistään Suomen ensimmäinen Twitter-kuningatar ja sosiaalisen median kiltteyden lähettiläs sekä innostamisesta ja aktiivisesta sisältöjen tuottamisesta, jakamisesta sekä liveraportoinnista.


Timo Rainio
Olen yritysten, oppilaitosten ja tutkimus- ja kehittäjäorganisaatioiden yhteistyötä edistävä välivouhkaaja Hermia Groupista Uudelta Tehtaalta Tampereelta. Päivät kuluvat erilaisten kehityshankkeiden ja monenmoisten verkostojen parissa. Tällä hetkellä päällimmäisenä mielessä mm. perinteistä teollisuutta ja IT-maailmaa yhdistävä DigiSyke -hanke, alan koulutusta kehittävä DigiRobo –koulutusverkosto ja SOME teollisuudessa yhteistyö. Mielestäni perinteisen teollisuudenkin on jo korkea aika hyödyntää verkostojen voima, some-toimintamallit ja -työkalut ja näin yhdessä oppimisen ja tekemisen kautta lisätä omaa kilpailukykyään.

Sanna Rousi
Sanna Rousi on YouTube-videoverkosto Töttöröö Networkin vastaava tuottaja. Monenlaisia viestintähankkeita ja tapahtumatuotantoja liidannut Sanna intoilee YouTuben ja videoviestinnän lukuisista mahdollisuuksista ja rakastaa työssään sitä, ettei koskaan tiedä mitä seuraavana päivänä tapahtuu.

Janne Simonen
Fyysikko, nanotutkija. Yliopistojen tehtävä on tuottaa tietoa, mutta pyörää keksitään jatkuvasti uudestaan kun ei tiedetä, mitä osaamista naapurihuoneesta löytyy. Tämän oivalluksen jälkeen aloitin ristiretken sosiaalisen median työkalujen käyttöönottamiseksi, vaihtelevalla menestyksellä. Tällä hetkellä potkin käyntiin Yammeria Jyväskylän yliopiston Nanoscience Centerissä.

Jussi Sivonen
Korkeakoulumaailman IT-toimittajapuolelle vaihtanut välimallin jätkä, joka haluaa tulkita IT-jargonia viestintä- ja markkinointi-ihmisille. Parinkymmenen vuoden kokemus webistä vaikka nykyään tykkääkin pohtia tietotyön ja sisäisen viestinnän haasteita. Yhteisömanageri Sinisellä Meteoriitilla, joka tarjoaa yhteisömanagerikoulutusta myös muille.