Sininen Meteoriitti on yksi CMADFI-tapahtuman pääsponsoreista. SiMen markkinointijohtaja Janne Gylling puhuu tapahtumassa klo 11.35 otsikolla ”Sisältö-DJ – kaikkien sisällenjanoisten sankari”
Lue lisää

Mitä oikeastaan on digitalisaatio teollisuusyrityksen näkökulmasta?
Hermia Groupin ja DigiSykkeen Timo Rainion mukaan se koostuu kolmesta komponentista: koneista ja laitteista, data-analytiikasta sekä työn prosesseista. Digitalisaatio kuvaa prosessia, jossa koneet, laitteet ja ohjelmistot ovat yhä paremmin yhteydessä toisiinsa verkkojen kautta. Näistä tietoverkoista saatavaa dataa voidaan…
Lue lisääTeksti: Kaisa Huttunen
Tällä kertaa CMADfi-tapahtuman yhtenä pääsponsorina toimii Jyväskylän yliopisto. Heidän toisen puhujanaan tapahtumassa on Jyväskylän yliopiston yhteisöviestinnän professori Vilma Luoma-aho. Hän on tehnyt paljon tutkimusta niin Suomessa, Piilaaksossa Yhdysvalloissa kuin Espanjassakin ja voittanut mainintoja innovatiivisista teorioistaan sekä opetustaidoistaan. Kävinkin tapamassa Vilma Luoma-ahoa ja puhuimme mm. hänen puheenvuorostaan, viestinnän…
Lue lisää
#cmadfi jälkilöylyt
#cmadfi 2015 on nyt takana. Mitä siitä jäi käteen? Palautetta tapahtumakävijöiltä suoraan LAMKin Fellmanniasta. Katso Mari Rosbergin haastattelu #cmadfi-kanavalta http://youtu.be/k5ANGCwbjwc

Miksi LAMK kiinnostui cmadfin järjestämisestä?
#cmadfi 2015 järjestettiin LAMKin tiloissa Fellmanniassa Lahdessa.

CMADFI-tapahtuma on onnellisesti ohi ja keräämme nyt palautetta ensi vuoden tapahtumaa varten. Olemme saaneet jo 37 vastausta, mutta se ei riitä, haluamme lisää! Vastausaikaa on vielä reilu viikko jäljellä, eli vastaathan sinäkin 14.2. mennessä (voit vastata vaikka useita kertoja jos uusia ajatuksia putkahtelee mieleen vastattuasi).

Lue lisääOtteita palautteista:
”Osallistuin kiinnostavan…

Näin yhteisöllisyys muutti organisaation rakenteita, Tekes Liideri
Nuppu kertoo kaksi mielenkiintoista esimerkkiä yhteisöllisyydestä ja asiakaslähtöisyydestä. Yhteisöllisyys muutti Liideri-hankkeeseen osallistuneen yrityksen organisaatiota merkittävästi. Toisessa esimerkissä yritys toi asiakaslähtöisyyden keskeiseksi osaksi tutkimusta ja tuotekehitystä.

Tämä kirjoitus on julkaistu alkuperin Helin blogissa: Some-kuplassa ja vähän sen ulkopuolellakin
Lue lisää
Enterprise Social tutkimuksen kohteena, Digital Illustrated
Milja Nohynek on tutkinut Social Enterprise aihetta suomalaisissa yrityksissä. Mitä havaintoja hän on tutkimuksissa tehnyt?

Some- ja medialäsnäolon mittaus, M-Brain
Haastattelussa Susanna Tirkkonen. M-Brain on yksi #cmadfi 2015 tapahtuman pääsponsoreista.

Sosiaalinen Intranet, Ambientia
Haastattelussa Ambientialta Ainoa Heiska. Ambientia on yksi #cmadfi 2015 tapahtuman pääsponsoreista.

Yhteisöllisyys työssä ja sen vaikutus viestintään, Sininen Meteoriitti
Haastattelussa Siniseltä Meteoriitilta Hanna Harjula. Sininen Meteoriitti on yksi #cmadfi 2015 tapahtuman pääsponsoreista.


Olen nyt neljättä kertaa järjestämässä CMADFI-tapahtumaa.
Ensimmäisellä kerralla, vuonna 2012, tapahtuma polkaistiin pystyyn noin 3 viikon varoajalla ja saimme Tampereen teknilliselle yliopistolle päivän aikana noin 15 henkilöä. Laatu kuitenkin korvasi määrän ja ensimmäisen kerran osallistujien kanssa valmistelimme seuraavaa tapahtumaa lähes vuoden verran ja Tampereen Rosendahliin kokoontui vuonna 2013 noin…
Lue lisää
Yhteisömanagerien arvostuspäivänä 27.1.2014 järjestetyssä CMAD.fi -tapahtumassa saivat kokeilunhaluiset tehtäväkseen erilaisia pikkuaskareita. Susanna Heikkinen ja Johanna Hytönen innostuivat kokeilemaan livebloggausta Flocklerilla, joka oli ensimmäinen livebloggauskokemus molemmille. Tapahtumaa edeltävänä perjantaina Toni Hopponen opasti Google Hangout -yhteyden kautta Susannaa ja Johannaa livebloggauksen saloihin. Sovimme etukäteen bloggaavamme rennolla otteella pilke silmäkulmassa. Työvuoroja jaettiin…
Lue lisääVideohaastattelusarjassa Marko Suomi kokoaa esimerkkejä somen tavoitteellisesta käytöstä. 4.2.2014 Marko jututti Johannaa ja Timoa aiheesta #cmadfi #wadlive:

Yksi yhteisömanagerin työn polttopisteistä on ihmisten aktivoiminen ja osallistaminen mukaan yhteisön toimintaan. Sama tavoite yhdistää niin asiakasyhteisöjen, ammattilaisverkostojen kuin organisaation sisäisen yhteisönkin fasilitoijaa.
Ilman ihmisten antamaa tieto- ja taitopanosta yhteisöllä ei ole mitään - paitsi ehkä alusta ja keko pystyynkuollutta statistiikkaa.
Millainen käsitys Sinulla yhteisömanagerina on yhteisösi jäseniä motivoivista tekijöistä?
…
Lue lisää
Kuten CMADfi -päivän yhteydessä keskusteltiin, yhteisömanageri hyötyy paljon inhimillisen käyttäytymisen ja sen perusperiaatteiden ymmärtämisestä.
Jos ajatellaan johtamistaitoa, alusta- ja somevälinetuntemus on usein tarpeen ja analytiikka suorastaan välttämätöntä, mutta ne ovat vasta osa yhteisökuutiosta. Seuraava sivu on markkinoinnin aluetta. Suurimmat silmäluvut tässä nopassa menevät klassisille ihmistieteille, joista kenties tärkeimpinä psykologia…
Lue lisää
Kokosimme Fb-ryhmän kautta bloggaajien mietteitä CMADFi -päivästä - mitä tarttui mukaan, mikä puhutteli, mitä tarvittaisiin lisää? Kiitos kaikille tapahtumaan läsnä- ja etäosallistuneille ja erityiskiitokset livebloggaajille, jutuntekijöille ja koko järjestävälle porukalle Janhosen Johannan johdolla!
Marko Suomi, Walk Among Digital: CMADFi 2014 - mitä jäi käteen sekä jatkopohdintana Yhteisömanageroinnin pimeät puolet
Vesa…
Lue lisää
CMADFI-tapahtuman valmistelut alkavat olla loppusuoralla. Äsken lähetin osalle ilmoittautuneista alla olevan mailin, sinäkin saat sen ihan pian, jos olet ilmoittautuneiden joukossa (ja olet osannut kirjoittaa sähköpostiosoitteesi oikein lomakkeeseen).
Hei!
Tapahtumaan ilmoittautuneet saavat pian tämän mailin, laitanpa sen t
Olet ilmoittautunut ensi viikon CMADFI-tapahtumaan, lämpimästi tervetuloa!
Tässä vielä viime hetken ohjeita…
Lue lisää
Keitä ne on ne… sankarit? Kyllä! Yhteisömanagerit eli sankarit, joita ovat esimerkiksi kyselyyn jo vastanneet kehityspäällikkö, markkinointisuunnittelija, projektiasiantuntija, verkkotiedottaja, erityissuunnittelija, viestintäpäällilkkö ja tusinat muut, jotka vaalivat sekä ohjailevat yhteisöjä niin sisäisissä kuin ulkoisissakin verkoissa. Aikamoista sankaruutta se vaatii, että asettaa itsensä likoon yhteisön edessä. Siksipä kysymme, keitä te olette ja…
Lue lisääLadataan…